About › Forums › Team/Runner Matching › Vilka är bästa färgerna för granitbänkskivor?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
Rosa Ctoun
GuestJag kan dela med mig av mina tankar kring bänkskivor i granit efter att ha följt samma funderingar. En sak som är viktigt att tänka på är att bänkskivor i granit finns i ett brett urval av färger, och de olika färgerna kan påverka både rummets känsla och hur lite synliga repor och fläckar blir. Mörk granit, som svart eller mörkgrått, ger ofta en lyxig och stilren känsla men kan visa smuts och vattenfläckar tydligare. Ljusa toner, som vit eller ljusare grå, ger ett fräscht och öppet intryck men kan kräva mer omvårdnad eftersom de lättare kan få fläckar. Det finns också grön och röd granit som gör sig bra som riktiga blickfång i kök med mer personlighet. Ytbehandlingen, oavsett om den är polerad, slipad eller borstad, avgör också hur stenen upplevs, till exempel ger en polerad yta mer lyster. Jag valde en något borstad grå granit just för att det känns praktiskt i vardagen och slipper synliga märken lättare. För den som vill ha både hållbarhet och variation är bänkskivor i granit ofta ett säkert kort, och man brukar kunna hitta precis rätt färg som passar just sin stil och behov.
-
AuthorPosts